Музика в житті малюка

Музика, як вид мистецтва повинна увійти в життя дитини якомога раніше. Музичне мистецтво ближче дитині, ніж інші види мистецтва, тому що слуховий аналізатор дитини починає формуватися одним із перших. Для дітей раннього віку інтонаційна виразність музики близька до інотонації голосу людини і має велике значення. Вона позитивно діє на настрій дитини, викликає перш за все почуття задоволення. Постійні позитивні реакції на музику впливають на формування емоційної свери дитини. Сприйняття музики дитиною допомагає формуванню більшості процесів її організму та психіки. Різноманітні рухові реакції малюка, які викликають музичні звуки, говорять про прямий зв׳язок музики з фізичним розвитком. Музичні здібності у дитини можуть виявлятися дуже рано, а їх відсутність не можна вважати дійсною. Залучення дитини до музики зможе закласти в ній «ядро» музичності.

Основне завдання - навчити дитину уважно слухати музику, розвивати у неї співучі навички і вміння рітмічно рухатись під музику. Батькам достатньо вміти чисто співати, правило інтонувати музичні мелодії, виразно виконувати танцювальні вправи. Дитина емоційніше сприймає і голос і рухи батьків, і з задоволенням повторює їх. Якщо в заняті з дитиною ви будете використовувати і музичні інструменти (бубон, барабан, трикутник, маракас та інші) це збагатить уяву дитини про звукову палітру музики.

Всі батьки мріють розпізнати в своїй дитині хоча б маленький паросток майбутньої талановитої особи. Крім того, Ви, мабудь, хотіли б бачити свою дитину доброю, чуйною, яка розуміє та цінує красу оточуючого світу. Ці прекрасні людські почуття можуть бути вихованні мистецтвом, якщо почати з самого раннього дитинства.

/Files/images/ODIFVhHZnHJDFBcnck7a.r695x430.png


Вплив музики на творчий розвиток дітей дошкільного віку

Завжди викликає захоплення людина інтелектуально розвинена, яка вміє логічно мислити, концентрувати увагу, фізично здорова. Але на думку багатьох учених, для того, щоб людину вважали всебічно розвиненою, цих якостей недостатньо. Тому дуже важливо з раннього віку розвивати не тільки інтелектуальні, а й творчі здібності дошкільника.

Невипадково з давніх часів будь-яка педагогічна система не уявлялася без вивчення іноземної мови, музики, малювання, як правило ці дисципліни вважалися навіть обов’язковими. Дякуючи тому, що традиційне сімейне виховання передбачало розвиток творчих і гуманітарних здібностей, ми і сьогодні вважаємося культурною нацією.

Розвиток музичних здібностей починається в утробі матері, оскільки дитина може сприймати звуки, що досягають її через амніотичну рідину і оболонки, в які вона поміщена. Розрізняють музичне сприймання і сприймання музики. Музичне сприймання є творчою роботою зі створення смислу звучання мелодії. Музичний розвиток дитини має критичний період, тому раннє звукове середовище попереджує музичні можливості дорослої людини.

У часи, коли не було телевізорів, радіо, магнітофонів, заняття музикою вдома було одним із головних розваг. Тому елементарні основи музичних знань мали практично всі діти із «благородних» сімей.

Як відомо, музика – вид мистецтва, який істотно впливає на становлення особистості в дошкільному віці. Вона збагачує почуття та уявлення дитини, сприяє виробленню вміння відчувати ритм та мелодійність твору, формуванню здатності адекватно реагувати на них своїм голосом та рухами, розвитку інтересів до різних музичних інструментів та бажанню на них грати.

Музична мова – частина можливості здібностей дітей до спілкування. Дитяча музичність проявляється в рухах та піснях, допомагає дитині передати світу інформацію, яку вона поки що не готова транслювати через словесну мову. Вона допомагає їй увійти у світ однолітків, завести друзів, подати сигнал про допомогу, продемонструвати особливості своєї особистості.

Яку ж музику повинні слухати діти? Різну. Більшість вважає, що простіше купити дитині аудіокасету з піснями, які всім знайомі з дитинства, – і нехай насолоджуються. Однак батьки дуже швидко починають розуміти, що задоволення отримують всі, крім головного слухача. Як показує досвід, навіть «найпродвинутіші» діти починають цікавитися цим репертуаром не раніше, ніж 6 місяців, а більшість оцінить його красу тільки після року і пізніше. Ось тоді вони й почнуть весело підтанцьовувати під «Антошку» чи «Чунга-Чангу».

Найперший і найкращий музичний інструмент, з яким знайомляться діти, – це мамин голос, який ніжно наспівує колискову.

Якщо під колискові дитині подобається засинати, то під веселі, ритмічні дитячі мелодії приємно купатися, повзати, розкидати іграшки і займатися іншими справами. У цьому випадку незамінні будуть касети чи диски з дитячими піснями з мультфільмів.

Купуючи аудіокасету потрібно звернути увагу на те, щоб пісні були без аранжування і звучали так само, як у мультфільмі. Класичні твори для дітей – світлі, прості, приємні на слух, не викликають негативних емоцій.

Головне в музичному розвитку дошкільника – «занурити» його у розмаїття музики, навчити «жити» нею, ознайомити з різними засобами виразності, образними рухами, навчити орієнтуватися в просторі, бачити себе серед інших, бути сприятливим до музики, вправним, оптимістично налаштованим. Тому можна виділити такі завдання розвитку музичної культури у дитини: - підтримувати у дітей бажання слухати музику, емоційно на неї відгукуватися, розповідати про неї;
- формувати досвід музичних вражень;
- розвивати музичні здібності;
- розвивати мислення й творчу уяву;
- спонукати дітей самостійно визначати настрій, характер музичного твору, засоби музичної виразності;
- вдосконалювати вміння слухати музику, розрізняти її інтонації, мелодію, змістове наповнення;
- вчити слухати та диференціювати тембри інструментів;
- вправляти в умінні визначати жанрову належність музичного твору;
- формувати здатність створювати музичний образ;
- збагачувати уявлення про композиційно-формотвірний бік музичного твору;
- розвивати бажання та вміння втілювати у творчих рухах настрій, характер музичного образу; підтримувати бажання дітей передавати настрій музичного твору в малюнку, театральному дійстві, літературній творчості.

Робота з навчання дітей гри на музичних інструментах розпочинається приблизно з п’ятого року життя. Тому для того, щоб сформувати у дітей певні навички, можна пропонувати їм грати не тільки на дитячих музичних інструментах, а й на незвичайних, тих, що діти виберуть або виготовлять самостійно чи з допомогою дорослого.

Спочатку слід дати дітям можливість задовольнити інтерес до матеріалів, нашуміти ними. Пізніше можна буде шуміти більш організовано – у дитячому оркестрі шумових інструментів.

Якщо для дорослого музика нерозривно пов’язана з піснями і грою на музичних інструментах, концертами і радіоефірами, то дитина здатна знаходити музичність навіть у таких непомітних звуках як шум холодильника чи автомобільні гудки.

Гра на скрипці чудово стимулює пальці дитини. Це допомагає включенню мовної зони, іншими словами, розвитку мови. Майже на кожному уроці малюку пропонують «пальчикові ігри» під який-небудь віршовий текст. Ці ігри дуже популярні і у логопедів. Практика показує, що, чим раніше дитина з проблемами мови почала грати на скрипці, тим ефективніше і швидше корегується мова. Причому у дворічних дітей цей процес може продовжуватися всього від одного місяця до чотирьох, у трирічних – розтягнутися до року. Чим старша дитина, тим більше знадобиться зусиль.

Кiлькiсть переглядiв: 333

Коментарi