• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Cторінка для батьків

Алгоритм дій у разі виникнення радіаційної небезпеки, розміщений на сайті Департаменту муніципальної безпеки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації). Алгоритм знаходиться за посиланням:

https://dovidka.info/yak-diyaty-v-razi-zastosuvannya-brudnoyi-bomby-yadernoyi-ataky-chy-avariyi-na-aes/

Діти та іграшки: чи є сенс потурати всім дитячим хотілкам

Скільки іграшок потрібно дітям для «щасливого» дитинства? Як діяти батькам, щоб привити дітям уміння цінувати й берегти іграшки? Як поновити інтерес дітей до старих іграшок удома й у дитячому садку? На ці та інші хвилюючі батьків питання даємо відповіді в нашій статті.

Усе життя дітей пов’язане із грою. Щоправда, діти ще не вміють самостійно гратися. Вони мають малий життєвий досвід і не в змозі вигадати багато ігор із тими самими іграшками. Тому постійно вимагають нові іграшки. Коли ж цих іграшок стає забагато, вони не знають, що з ними робити. Пригадайте хоча б казку «Квітка-семицвітка», де дівчинка Женя забажала, аби всі іграшки світу належали лише їй. І от, коли бажання збулося, вона розгубилася — що робити з усім цим добром? На жаль, багато сучасних дітей опиняються в дуже схожому становищі. У чому ж корінь проблеми? Та як її подолати або й уникнути?

Чому багато іграшок — це не завжди радість

Кожній новій іграшці діти радіють, що, безперечно, тішить батьків. Утім, така дитяча радість нетривала — дуже швидко увага дітей розсіюється й переключається на щось нове. І от тоді батьки сердяться: «Він/вона має ТАКІ іграшки! Аби я мав їх в дитинстві, верещав би від щастя. А тут жодних емоцій!». Дорослі не розуміють, що самі спровокували таку емоційну байдужість, задарюючи дітей різними забавками й реалізуючи всі їхні «хочу» і «дай». У такій ситуації кількість іграшок обернено пропорційна якості гри. Чому так?

Американські науковці дослідили поведінку дітей у середовищі з різною кількістю іграшок. Спочатку малюків залишили у приміщенні, де було всього чотири іграшки, потім — запропонували погратися в кімнаті, де було шістнадцять іграшок. За дітьми увесь час спостерігали. З’ясувалося, що маючи всього кілька іграшок, діти поводилися весело, проявляли винахідливість в організації ігор. А от в оточенні багатьох іграшок, вони швидко занудьгували, а деякі малюки навіть розплакалися. Таку поведінку вчені пояснюють тим, що діти не здатні впоратися із високою концентрацією уваги. Окрім того, доведено, що надлишок іграшок негативно впливає на емоційний, інтелектуальний і навіть фізичний розвиток дітей1. Отже, аби дитина цінувала старі іграшки й по-справжньому раділа новим, їх у вільному доступі має бути стільки, скільки вона зможе охопити увагою й задіяти у змістовній грі.

Ще один важливий аспект проблеми — екологічний. Бо ж для планети завали іграшок — теж не радість. Оскільки більша частина іграшок, із яких діти «виросли» рано чи пізно опиняються на звалищі. А отже, тоді як природні гори вивітрюються, гори побутового сміття поступово ростуть.

Що можуть зробити батьки, аби змінити ситуацію

Завдання дорослих — навчити дітей вигадувати нові ігри зі старими іграшками. Багато в чому реалізація цього завдання залежить від батьків. Адже в дитячому садку, будьмо об’єктивними, набір іграшок, якими грають діти, більш-менш сталий, а от вдома їхній асортимент дуже часто змінюється. Утім, батькам теж потрібна допомога й таке собі напутнє слово. Бо ж прагнучи порадувати свою дитину, вони інколи втрачають відчуття міри. Отож, починаючи роботу з дітьми, поспілкуйтеся передусім із їхніми батьками, спробуйте донести до них важливість означеної проблеми, окресліть змістове наповнення теми. Поясніть батькам, що потрібно:

— обмежити кількість іграшок у вільному для дитини доступі;

— періодично змінювати одні іграшки на інші;

— не купувати нові іграшки надто часто або на першу вимогу дитини;

— залучати дитину до створення творчих виробів або нових іграшок зі старих.

Запропонуйте батькам провести вдома експеримент. Нехай вони поспостерігають за своєю дитиною й виберуть іграшку, якою вона грається найменше. Відтак упродовж двох тижнів щодня по кілька хвилин грають з нею саме цією іграшкою. Результати такого експерименту перевершать всі очікування, адже за два тижні найнепривабливіша для дитини іграшка стане її найулюбленішою.

Як мають організувати роботу з дітьми педагоги

Як і завжди, опрацьовувати тему з дітьми різних вікових груп варто по-різному. Коротко представимо основний зміст і методи роботи з дошкільниками молодшої, середньої та старшої груп.

Молодша група

Діти молодшого дошкільного віку ще не здатні надовго затримувати увагу на одному предметі й швидко втрачають до нього інтерес. Тому нові іграшки вже на другий-третій день ідуть у забуття. Ні, вони не стають старими. Рано чи пізно малюки, можливо, до них повернуться. Але тут і зараз їм потрібна нова річ — яскрава й приваблива, «он із тієї вітрини». Тому часто в магазині батьки змушені вгамовувати дитячі істерики. Що робити? Важливо навчити дітей грати іграшками, які в них є. Тут стане у пригоді метод «улюбленої іграшки». Запропонуйте дітям під час ранкового кола або на початку заняття розповісти всім про свою улюблену іграшку, ігри з нею. Час від часу повертайтеся до цієї теми, залучайте дітей до різноманітних ігор, де можна задіяти улюблену іграшку.

Також вчіть дітей цінувати й берегти іграшки. Приміром, спонукайте їх підтримувати порядок у ляльковому гардеробі, лад в іграшковому автопарку, розкладати іграшки по місцях, стежити, аби нічого не загубилося під час прогулянки. Тут теж можна орієнтуватися на улюблені іграшки. Адже загубити чи поламати таку цінну річ для дитини — серйозна втрата.

Щоб діти сповна усвідомили цінність і роль іграшок у їхньому житті, розіграйте ситуацію, коли іграшки «образилися й пішли геть». Запропонуйте дітям провести кілька годин без іграшок і поділитися враженнями, чи цікавим є для них таке дозвілля.

Середня група

У дітей середньої групи потрібно закріпити й автоматизувати такі дії: «Граю з іграшками, які маю», «Ділюся іграшками з товаришами».

Щоб ефективно організувати проживання теми, запросить дітей передусім обговорити правила групи, які потрібно виконувати і дітям, і дорослим. Нехай діти навіть намалюють до них умовні позначки, що постійно нагадуватимуть про необхідність дотримуватися цих правил. Правила можуть бути такі: «Складаємо іграшки на місце», «Бережемо іграшки», «Вигадуємо щоранку нову гру з наявними іграшками», «Граємо разом» тощо. Останнє правило особливо важливе, адже необхідно навчити дітей взаємодіяти не лише з предметами, а й насамперед одне з одним.

Найпростіший варіант гри, що поєднуватиме обидві дії, які мають відпрацювати дошкільники — сюжетно-рольова гра «Магазин іграшок». Допоможіть дітям облаштувати простір для магазину, розставити наявні в ігровому куточку іграшки на полицях. Відтак нехай вони домовляться, хто працюватиме в магазині, хто буде покупцями. Запропонуйте дітям розіграти ситуації на кшталт «Батьки обирають подарунок дитині», «Дитина вимагає купити нову іграшку» тощо.

Діти середнього дошкільного віку мають достатньо досвіду, щоб усвідомити, що старими іграшками, якщо тобі вони набридли, можна обмінюватися з друзями. Тоді гра набуде нових барв. Тож обов’язково закріпіть з дітьми вміння домовлятися.

Старша група

Старші дошкільники вже здатні осмислити проблеми, пов’язані зі збільшенням побутових відходів, до яких також належать іграшки, що опиняються на смітнику. Тому їм простіше буде усвідомити й те, навіщо вигадувати нові ігри зі старими іграшками, ремонтувати старі іграшки тощо. Головне при цьому — обрати цікаві форми роботи. Так, на початку роботи в межах теми запропонуйте дітям обстежити групове приміщення й виявити, де потрібно навести лад, поприбирати, що слід полагодити. Це допоможе їм навчитися помічати проблемні моменти й за необхідності одразу виправляти їх.

+

Ще один цікавий спосіб роботи — перетворення старих, непридатних для гри іграшок, на нові цікаві речі. Аби підтримувати інтерес дітей і зробити процес цікавішим, створіть спеціальний місячний адвент-календар. У кишеньки сховайте завдання на кшталт: «Створи кашпо для квітів зі старої машинки», «Виготов прикрасу з деталей конструктора» тощо. Також в адвент-календарі можуть бути пропозиції полагодити іграшку чи навести лад в ігровому куточку.

У процесі творчості фотографуйте дітей та їхні роботи. Створений потім фотоколаж допоможе дітям унаочнити важливість і необхідність такої діяльності.

Що ще можна зробити зі старими іграшками? Виставте їх на полицях власного міні‑музею. До його організації залучіть і батьків, які допоможуть дітям підготувати або виготовити цінні експонати.

Наприкінці проживання теми обов’язково завітайте з вихованцями до малюків. Запропонуйте старшим дітям поділитися набутим досвідом з молодшими.

Отже, ключова ідея цієї статті — навчити дітей бережно ставитися до улюблених іграшок, вигадувати з ними нові цікаві ігри, а за потреби ще й лагодити їх. Це дасть змогу не лише наповнити їхнє дитинство новими барвами та цікавими іграми, а ще й допоможе певною мірою вберегти довкілля від зайвих відходів.

Картинки по запросу діти кліпарт

Міністерство освіти і науки України

запрошує батьків цікаво та з користю

провести час разом з малюками

1. Разом робіть зарядку

Сидячи вдома на карантині можна більше часу приділити дітям і навчити їх (та й себе) гарним звичкам. Заняття фізичними вправами – одна з них. Тим паче, на час карантину спортивні та фітнес-зали закриті, а діти не відвідують заняття фізкультури.

Наприклад, такі зарядки – під музику та з піснями – є на каналі “З любов’ю до дітей”.

https://www.youtube.com/user/SonechkoProject

Насправді в Мережі можна знайти багато прикладів вправ для занять з дітьми. Є навіть веселі танцювальні вправи для дуже енергійних, як на англомовному ютуб-каналі «GoNoodle | Get Moving», та спокійніші на «Cosmic Kids Yoga». Головне – бажання.

Руханки і фізкультхвилинки для дітей:

https://www.youtube.com/watch?v=7pGnVGCLSsk&list=PLElG6fwk_0UmWfbppU9Y_Qp8kOGDOvfDs

2. Дивіться ютуб-канал «Цікава наука»

https://www.youtube.com/channel/UCMIVE71tHEUDkuw8tPxtzSQ/videos

3. Влаштуйте «сімейні» 3D-тури музеями України

Музеї України просто неба

https://museums.authenticukraine.com.ua/ua/

Національний музей природознавства:

https://naturalhistory.si.edu/visit/virtual-tour

4. Художники – дітям

Ніно Чакветадзе

https://www.youtube.com/watch?v=EwEL-PogUhc

Катерини Дуднік

https://www.youtube.com/watch?v=PtraPPVax1E

Наталія Дерев'янко

https://www.youtube.com/watch?v=K6QM7wDkgWM&feature=emb_logo

Вікторія Проців

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=V1fdhatx1a8&feature=emb_logo

Бурштинові барви Ramunas Naumavicius

https://www.youtube.com/watch?v=hiligqr8n8c&feature=emb_logo

5. Слухайте казки народів світу, озвучені відомими українцями

https://kazky.suspilne.media/list.php

До кожної казки цього проєкту є ілюстрації, які зробили Женя Гайдамака і Маша Фоя. Ці картинки можна завантажити та розмалювати разом з дитиною.

https://kazky.suspilne.media/rozmalyovky.php

6. Розвиваючі ігри з малюками

https://www.youtube.com/user/reverslink/videos

Цікаві ігри для дошкільнят з тваринами

https://www.youtube.com/watch?v=qaaPAlX_xLA

Розвиваючі ігри для дітей по скайпу

https://www.youtube.com/watch?v=IY5zHX-mijc

Розвиваючі ігри для дітей 3-4 років

https://dityinfo.com/rozvitok-ditini/7-rozvivayuchih-igor-dlya-ditei-3-4-rokiv.html

Сайт «Розвивайка» (для дітей 3-4 років)http://www.kidmade.com.ua/ukr/article/rozvivajuchi-igri-dlja-ditej-vid-3-do-4-rokiv.html

Дидактичні ігри «Який малюнок наступний» https://childdevelop.com.ua/worksheets/1950/

Цікава математика для дошкільнят.

https://learning.ua/matematyka/doshkilniata/

Вчимо скоромовки

https://www.moirebenok.ua/materialy-na-ukrainskom-yazyke/rozvivayemo-diktsiyu-45-skoromovok-dlya-ditej-vid-2-rokiv/

Незвичні способи малювання

https://shotam.info/chym-zayniatysia-z-dit-my-pid-chas-karantynu-top-5-veselykh-rozvah/

Знайомимося з порами року та назвами місяців

https://youtu.be/fbE5kmaCWOE

Розвиваючі мовні ігри для дітей 3-5 років

https://www.youtube.com/watch?v=8ocueX8_7CU

Розвиваючі ігри-вікторини дітей 3-5 років

https://www.youtube.com/watch?v=ksUyX3TCfwk

Логічні ігри на розвиток міркування та кмітливості дітей 3-4 років

https://www.youtube.com/watch?v=OKK4ltCP028

«Family Простір»: Чим зайняти малечу вдома? Цікаві ігри та розваги для дитини

https://www.youtube.com/watch?v=HpUaC5TDR5I

Розвиваючі ігри для дітей: ТОП-10 корисних розваг

https://lady.tochka.net/ua/66492-razvivayushchie-igry-dlya-detey-top-10-poleznykh-razvlecheniy/

3 корисні гри на Android для дошкільнят. Та трохи про ігри дітей на планшеті

https://gylyajpole.city/read/blog/21643/3-korisni-gri-na-android-dlya-doshkilnyat-ta-trohi-pro-igri-ditej-na-plansheti

7. Виготовляємо цікаві саморобки разом з дітьми

Цікаві саморобки з паперу

https://www.youtube.com/channel/UCpKlZnl88hGmT363eG4mtEg

Орігамі метелик для дітей

https://www.youtube.com/watch?v=DfgOMx31Ht8

Прості та швидкі орігамі для дітей. Звірі з паперу.

https://www.youtube.com/watch?v=JLV8_RZ-WEA

Цікаві поробки квітів з паперу

https://naurok.com.ua/post/shkola-florista-dizaynera-vesnyani-porobki-z-paperu

Як створити оригінальні закладки для книг власноруч. Ідеї, майстер-класи, схеми

https://naurok.com.ua/post/yak-stvoriti-originalni-zakladki-dlya-knig-vlasnoruch

Ідеї створення яскравих непересічних крашанок до Великодня

https://naurok.com.ua/post/ide-stvorennya-yaskravih-neperesichnih-krashanok-do-velikodnya

https://dityinfo.com/dozvillya/pishemo-pisanki-z-ditmi.html

Листівкарство або кардмейкінг – мистецтво творити маленькі шедеври. Шість технік виготовлення листівок, зразки та схеми для натхнення

https://naurok.com.ua/post/listivkarstvo-abo-kardmeyking-mistectvo-tvoriti-malenki-shedevri

Майстер-класи для дітей

https://www.youtube.com/watch?v=O4Y-N59IBFg

Програма «Недільний сніданок» пропонує майстер-класи для дітей і батьків: малюємо долонями. Повний випуск програми дивіться за посиланням:

https://youtu.be/wDIWTgsBJes

8. Ліпимо з пластиліном:

https://www.youtube.com/watch?v=XZgpcWXs7ec&list=PLElG6fwk_0UkVY50JOJxntVz739M4pUsB

Пластилін своїми руками:

Якщо пластилін закінчився, ви можете самі зробити тісто плейдо за таким рецептом:

  • 1 склянка борошна
  • 1 стакан крохмалю (картопляний або кукурудзяний)
  • 2 ст. ложки рослинної олії
  • 1 склянка окропу
  • 2 ст. ложки соку лимона
  • харчовий барвник

Борошно і крохмаль змішайте в мисці. Вмішайте дві ложки рослинної олії. У склянку окропу капнути барвник і лимонний сік. Виливаємо все це в миску і активно перемішуємо, після чого вимішуємо на рівній поверхні. Якщо тісто липне – додайте ще борошна.

9. Готуємо разом з дітьми

Готуємо з дитиною: 5 рецептів для надсмачних канікул

https://1plus1.ua/spring/novyny/gotuemo-z-ditinou-5-receptiv-dla-nadsmacnih-kanikul

Готуємо з дитиною. 7 простих рецептів для будь якого віку

http://www.biscotti-group.com/uk/gotuemo-z-dytynoyu-7-prostykh-retseptiv-dlya-bud-yakogo-viku

10. Мультики українською мовою

https://www.youtube.com/channel/UCQ-E7PHQi8o6gxWUd70HBcQ

Мультик, який навчить дітей назві пальців на руках

https://www.youtube.com/watch?v=oK5Bba0M0us&feature=youtu.be&app=desktop&fbclid=IwAR11QmIdpP1fOGNHE8Xz3YywcsMB9znkuwL55oxT8eqd9vuyZvN2YgImyKI

Підпишіться − https://goo.gl/uY3Q66 і дивіться наші нові відео − https://goo.gl/mseVQ6. Щоб отримувати сповіщення про нові відео − натисніть дзвіночок поруч з кнопкою підписатися.

ЮНІСЕФ та Міністерство освіти і науки України рекомендують кілька загальних порад для батьків

· Уже сьогодні вам слід відібрати та сховати половину іграшок: ніхто не знає, скільки це триватиме, але можливість час від часу діставати зі схованки «нову» іграшку вам дуже допоможе.

· Під час цієї вимушеної перерви намагайтеся підтримувати незмінність денного розпорядку. Насамперед це стосується повсякденних занять. Час підйому, прийому їжі, післяобіднього сну тощо мають бути звичними. Діти прагнуть передбачуваності; не менш важливою вона є і для їхніх піклувальників (довгий день з малюком пережити набагато простіше, якщо розбити його на коротші, більш «керовані» періоди).

· Невелике нагадування: у дитячому садочку вашим дітям зазвичай дозволяють бути трохи бешкетливими під час ігор. Вам теж доведеться піти на такі «поступки»: дитина не зможе розслабитися та позбавитися від зайвої енергії, якщо їй доведеться весь час думати про створюваний нею безлад вдома, Нехай спільне прибирання та складання речей на місце після ігор увійде до звички. Діти також дуже добре знають це правило.

· Іграшки можна використовувати по-різному: наприклад, машинки можуть не тільки «їздити»: їх можна сортувати за кольором, відправляти їх на «автомийку» тощо. Можна склеїти докупи кілька аркушів паперу та намалювати на них дороги і будинки – тоді ви отримаєте «місто», яким можна «їздити». Це ж стосується й інших іграшок.

Діти обожнюють співати та танцювати, особливо якщо ви приєднуєтеся до них! Ось кілька ідей:

· Увімкніть музику та влаштуйте танцювальну вечірку.

· Співайте розвиваючі дитячі пісні.

· Грайте в шаради: імітуйте різних тварин рухами та голосом і пропонуйте дітям відгадати, що це за тварина. Грайте по черзі.

· Зробіть музичні інструменти: переверніть каструлі та відра догори дном, використовуйте дерев’яні ложки. Можна, наприклад, зробити маракаси, насипавши рис у порожні пляшки чи пластикові контейнери.

Вперше до дитячого садка

1. Сформуйте у себе позитивне ставлення до дитячого садка, налаштуйте себе на те, що дитині тут буде добре, її буде доглянуто, оточено увагою, вона отримає підтримку.

2. Уникайте будь-яких негативних розмов у сім'ї про дитячий садок у присутності дитини, оскільки вони можуть сформувати у неї негативне ставлення до відвідування дитячого садка.

3. Створіть спокійний, безконфліктний мікроклімат у сім'ї.

4. Заздалегіть потурбуйтесь про те, щоб розпорядок дня дитини вдома був наближеним до розпорядку дня у дитячому садку (раній підйом, час денного сну,прийом їжі, прогулянки).

5. Ознайомтеся з режимом харчування та меню у дитячому садку.

6. Навчайте дитину їсти не перетерті страви, пити з чашки, привчайте тримати ложку.

7. Відучіть дитину від підгузників. Виховуйте у неї потребу проситися до туалету.

8. Учіть дитину впізнавати свої речі: білизну, одяг, взуття, носовичок.

9. Учіть гратися іграшками. Скажімо, ляльку можна годувати, колисати, гойдати; пірамідку - збирати, розбирати.

10. Привчайте дитину після гри класти іграшки на місце.

11. Пограйтесь удома в дитячий садок з ляльками: погодуйте їх, прочитайте казку, поведіть на прогулянку, покладіть спати.

12. Виховуйте у дитини позитивний настрій та бажання спілкуватись з іншими дітьми.

13. Тренуйте систему адаптаційних механізмів у дитини - привчайте її до ситуацій, в яких потрібно змінювати форми поведінки.

14. Підготуйте для малюка індивідуальні речі: взуття та одяг для групи, 2-3 комплекти змінної білизни, чешки для музичних занять, носовичок.

15. Повідомте медичну сестру про стан здоров'я вашого малюка.

16. Проконтролюйте, аби початок відвідування дитячого садка не збігався з епікризними термінами: 2 роки, 2 роки 3 місяці, 2 роки 6 місяців, 2 роки 9 місяців, 3 роки.

17.Дайте дитині до дитячого садка улюблену іграшку.

18. Не залишайте дитину одну в перші дні відвідування дитячого садка, побудьте з нею певний час на прогулянці, до обіду, в разі потреби - залишіться на тиху годину.

Тебе в садочок вперше привели

Я бачу страх в малих очах твоїх
Страх залишитися без мами.
Ми залишилися удвох,
Тебе я ніжно обняла руками.
Ти плачеш, котиться сльоза
І на щоці вологий слід лишає.
- Де мама? - ти питаєш. - Де вона?
- Вона працює, тут її немає.
Та ти не бійся, я люблю тебе,
Тебе я у віконце виглядала.
Все думула, чи ти до мене йдеш?
І ти прийшов, бо я тебе чекала.
Ось ти довірливо всміхнувся.
Ясніше сонце глянуло із неба.
Та усмішка, як музика для мене.
Ти зрозумів, що плакати не треба.
Тож посміхайся, любий, радій,
І сонечко сьогодні буде з нами,
Ходімо гратися до гурту малюків,
А ввечері до тебе прийде мама.

Радійте вашій дитині

ОБОВ'ЯЗКОВО:
1. Займаючись домашніми справами, наспівуйте щось
2. Розмовляйте з дитиною спокійним, підбабьоруючим тоном.
3. Слухайте дитину уважно, коли вона вам щось розповідає.
4. будьте терплячими.
5. Щодня читайте дитині.
6. Не скупіться на нагороду: похвалу чи поцілунок.
7. Заохочуйте зацікавленість і уяву дитини.
8. Піклуйтесь про те, щоб у дитини були нові враження, про котрі вона могла би розповісти.
9. Купуйте диски з улюбленими піснями, казками дітей. Нехай вона слухає їх знову і знову.
10. Допомагайте дитині вивчити її ім'я та адресу.
11. Якщо дитина почала щось колекціонувати, займіться цим разом з нею.
12. Відвідуйте разом з дитиною музеї, бібліотеки.
13. Не втрачайте почуття гумору.
НАМАГАЙТЕСЯ:
1.Не перебивайте дитину, не кажіть, що ви все зрозуміли, не відволікайтесь поки дитина не закінчила свою розповідь - тобто не дайте дитині запідозрити, що вас мало цікавить те, про що вона розповівдає.
2. Не задавайте занадто багато запитань.
3. Не заставляйте робити дитину те, до чого вона не готова.
4. Не заставляйте дитину робити щось, якщо вона "крутиться", втомилась чи чимось схвильована.
5. Не потрібно весь час поправляти дитину, постійно повторюючи: "Не так", "Перероби це".
6. Не кажіть: "Ні, вона не червона" краще скажіть: "Вона синя".
7. Не варто критикувати дитину навіть на одинці, тим більше в присутності інших.
8. Не слід встановлювати для дитини великої кількості правил: вона перестане звертати на них увагу.
9. Не зловживайте стимулами для дитячих вражень - іграшками, поїздками тощо.
10. Не порівнюйте дитину з іншими дітьми.
Кiлькiсть переглядiв: 1119

Коментарi